Menu Close

„Įtraukiojo ugdymo metodikų taikymas klasėje“

logosSiekdami padėti mokiniams, turintiems ugdymo sutrikimų, galime naudoti įtraukiojo ugdymo metodikas, todėl dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčiais vaikais, svarbu išmanyti tokias metodikas, kaip jos veikia, kaip padeda. Trakų pedagoginės psichologinės tarnybos specialistės, K. Solovjovienė (psichologė) ir I. Jakonienė (direktorė, nemažą laikotarpį dirbusi logopede ypač su SUP vaikais) siekdamos įgyti daugiau patirties šioje srityje ir sužinoti gerąsias praktikas, pasiteisinusias užsienio mokyklose, centruose, 2021 m. spalio 4-8 dienomis dalyvavo tarptautiniuose mokymuose „Įtraukiojo ugdymo metodikų taikymas klasėje“ (orig. „Inclusive Methodologies in the Classroom“). Kursus organizavo Esmovia – ilgametę patirtį mokymų organizavime ir projektinėje veikloje turinti institucija Valensijoje, Ispanijoje. Šiuose mokymuose dalyvavo dvi komandos iš Lietuvos, po vieną iš Rumunijos, Latvijos, Austrijos bei Bulgarijos. Mokymus vedė Valensijos universiteto dėstytoja Dr. Catalina Morales. Buvo derinami praktiniai ir teoriniai užsiėmimai, daug diskusijų, pristatyta Ispanijos ir mokymų dalyvių šalių patirtis ugdant vaikus, turinčius specialiuosius ugdymosi poreikius (tame tarpe turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų), bendradarbiaujant su šių vaikų tėvais.

„Ši patirtis mums svarbi, nes mūsų tarnyba konsultuoja mokyklų mokytojus, tėvus, tad metodai, metodikos, geroji praktika praturtino mūsų žinias, kurias pritaikysime savo darbe“, – patirtimi po mokymųsi dalinosi I. Jakonienė.

„Mes ne tik pagilinome savo žinias, bet ir sužinojome kaip specialiojo ugdymo klausimus sprendžia kitos šalys, apsilankėme specialiajame centre, kuriame ugdomi vaikai nuo 3 iki 18 metų, organizuojamas profesinis ugdymas ir profesinės veiklos suaugusiems žmonėms (šiuo metu vyriausiam lankytojui yra apie 65 metus). Mokymų metu turėjome projektinę užduotį. Kiekviena komanda mokymų pabaigoje turėjo pristatyti ir apginti savo projektą ir pristatyti kaip panaudos naujas žinias sprendžiant specialiojo ugdymo klausimus savo darbe“, – įspūdžiais dalinosi K. Solovjovienė.

Dalyvės grįžo kupinos įspūdžių, motyvacijos, minčių darbo turiniui atnaujinti. Trakų PPT įgyvendinamas Erasmus+ projektas “Švietėjo žinių kelias link geresnio tėvų, turinčių vaikų su specialiaisiais poreikiais, mokymo, pagalbos ir konsultavimo” skirtas asmenų mobilumui mokymosi tikslais.

Įtraukusis ugdymas – erdvė, orientuojanti tiek šeimas, tiek bendrojo ugdymo įstaigas veikti bendrai, darniai ir kūrybingai, nes mūsų visuomenė jau yra pasiekusi raidos tarpsnį, kai švietimo prieinamumas kiekvienam asmeniui tapo realybė.

„Turint žinių kaip dirbti su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, galime mokyti ir konsultuoti tėvus bei nukreipti juos tinkama linkme savo vaikų ugdyme, perduoti žinias mokytojams, kurie savo klasėse turi mokinius su specialiaisiais poreikiais. Įtraukusis ugdymo gerinimas yra visų: tėvų, specialistų,  mokytojų, o ir vaikų – bendras tobulėjimas, noras, žinios, veikla ir darbas. Tad ši projektinė patirtis mums davė iš tiesų daug,“ – projekto pagrindine mintimi ir įgyvendinimu pasidalino Trakų PPT direktorė I. Jakonienė.

Skip to content