Užsienio šalių moksliniai tyrimai jau patvirtino dėmesingo įsisąmoninimo užsiėmimų naudą vaikams. Galima pastebėti, kad ši sritis jau yra vystoma ir Lietuvoje.

Džiugu, kad Trakų pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė Asta Jakonienė sukūrė priemonę vaikų sąmoningumo ugdymui. Tai 50 kortelių rinkinys, skirtas vaikams nuo 5 iki 9 m. Psichologė Asta Jakonienė šią priemonę išbandė ir su pradinių klasių mokiniais, vesdama prevencinius užsiėmimus Trakų rajono mokyklose. Vaikai tikrai noriai ir motyvuotai įsitraukė į tokias veiklas.

50 kortelių su pratimais, ugdančiais dėmesingumą, savivoką ir nusiramonimo įgūdžius

Šios kortelės puikus pagalbinis įrankis ugdytojui ar tėvams. Kiekvienas pratimas užims vos kelias minutes, tačiau išmokys vaikus puikių įgūdžių. Kortelės yra suskirstytos į 5 kategorijas: dėmesingas kvėpavimas, dėmesingi judesiai, 5 pojūčiai, mylintis gerumas ir mokausi nurimti. Vedantysis gali parinkti kažkurią vieną kategoriją ir atlikti pratimus tik iš šios kategorijos arba galima naudoti visas korteles ir leisti vaikui išsirinkti.

Atliekant dėmesingo įsisąmoninimo pratimus su vaikais, svarbu yra laikas (trumpi pratimai), žaismingumas ir nuoseklumas. Todėl patartina kasdien atlikti po kelis pratimus arba tiek, kiek vaikui norisi (jei atliekame namuose).

Korteles galima naudoti tiek individualiai, tiek ir grupėje. Užsiėmimų metu svarbu stebėti vaiką (-us), jo/jų savijautą. Jei vaikas (-ai) nenori daryti kažkurio pratimo, nevertėtų jo/jų spausti.

Užsiėmimų nauda:

Dėmesingas įsisąmoninimas (angl. Mindfulness) – tai gebėjimas sutelkti dėmesį su smalsumu ir be vertinimo, tik mokantis priimti dabarties akimirką tokią, kokia ji yra.

Daugybė užsienio šalių mokslinių tyrimų patvirtino šių pratimų naudą ne tik suaugusiems, bet ir vaikams. Užsiėmimų metu vaikai gerina savo dėmesingumą, smalsumą, pastabumą, lavina savistabos bei nusiraminimo įgūdžius. Po nuoseklaus šių užsiėmimų praktikavimo, mažėja nerimas, stresas bei impulsyvumas. Vaikai išmoksta perkelti dėmesį bei išlaikyti jį ties norimu objektu ar pojūčiu.

Patarimai vedančiąjam:

  1. Stebėkite vaikų reakcijas į atliekamus pratimus.
  2. Būkite lankstūs. Jei vaikas nenori tęsti pratimo, gerbkite jo pasirinkimą.
  3. Būkite kūrybiški. Pratimus galite keisti, papildyti, adaptuoti, atsižvelgdami į vaikų poreikius ir amžių.
  4. Venkite perdėto susikoncentravimo į vieną vaiką, jei dirbate su grupe.
  5. Naudokite tik paskatinimus ir pagyrimus.
  6. Būkite žaismingi.
  7. Jei dirbate individualiai, galite dirbti fone skambant ramiai muzikai. Susikurti raminančią atmosferą.
  8. Mėgaukitės procesu ir džiaukitės mažais rezultatais. Viskas gerai, jei vaikas nenorės visko daryti. Vaikams bus naudinga jausti jūsų ramybę ir prisipildyti šio jausmo. Smagaus laiko!

Mano meniu


                                                                                                                                               

 

Kontaktinė informacija

Trakų rajono savivaldybės
biudžetinė įstaiga
Trakų rajono savivaldybės
pedagoginė psichologinė tarnyba

Birutės g. 42, LT-21114 Trakai
Tel. (8 528) 41 001
El.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

„Ar žinai, kad...“

Garsų tarimo sutrikimai (ar besitęsiantis šveplavimas vaikui sukakus 5–5,5 metų) rodo, kad vaikui reikalinga logopedinė pagalba.
Kiekvieni santykiai vaikui yra savitai reikšmingi ir iškelia emocinio gyvenimo užduočių – jos gali būti nelengvos, bet galiausiai išmoko įveikti sunkumus ir sėkmingai prisitaikyti socialiniame pasaulyje
Emocijos – neatskiriama mūsų vidinio pasaulio dalis, svarbus socialinio gyvenimo reguliatorius.
Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose mokosi apie 10 procentų vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių.